Po raz drugi NEKK i NEUCA z najlepszym profilem firmowym z branży farmacja oraz tytułem Best Employer Brand na LinkedIn w Polsce w 2021 roku
NEKK prowadzi komunikację na portalu LinkedIn dla grupy NEUCA już drugi rok. W tym roku obie firmy otrzymały prestiżową nagrodę za najlepszą markę pracodawcy w Polsce (wśród firm mających poniżej 1000 pracowników na LinkedIn). Wcześniej profil został wyróżniony jako najlepiej prowadzony na LinkedIn z branży pharma wg wskaźnika „Content Marketing Score”, który bada zasięg i zaangażowanie użytkowników w treści. Dzięki tworzeniu angażującego contentu NEKK doprowadził do dwu i półkrotnego wzrostu reakcji oraz pięciokrotnego zwiększenia liczby udostępnień postów na profilu NEUCA na LinkedIn od momentu rozpoczęcia współpracy w marcu 2020.
W minionym roku NEKK, agencja odpowiedzialna za marketing farmaceutyczny prowadziła komunikację na portalach społecznościowych dla grupy NEUCA skierowaną zarówno do obecnych i przyszłych pracowników Grupy, lekarzy specjalistów, personelu medycznego oraz pacjentów. Współpraca między spółkami opiera się na bardzo szerokim, strategicznym budowaniu relacji z grupami targetowymi, które każdorazowo wymagały precyzyjnej i celowanej komunikacji. Przez ostatnie półtora roku liczba obserwujących profil NEUCA zwiększyła się o 48 proc. przekraczając 21 tys. obserwatorów.
Marketing farmaceutyczny w social media
„Świetne wyniki w rankingach to efekt pracy całego zespołu i bardzo starannie przygotowanej strategii komunikacyjnej. Taki sukces ma szansę zaistnieć tylko wówczas, gdy idealnie przebiega współpraca na linii agencja – klient. A tak właśnie było w przypadku naszej partnerskiej współpracy z Grupą NEUCA. Wspólnie osiągnęliśmy blisko 50 proc. wzrost liczby obserwujących oraz średnio dwukrotny wzrost miesięcznych zasięgów organicznych. Jesteśmy bardzo dumni, że prowadzimy najlepszy w Polsce profil farmaceutyczny na LinkedIn” – mówi Małgorzata Skorwider, prezes zarządu NEKK. „W tym roku koncentrowaliśmy się na działaniach employer brandingowych. Prowadziliśmy zarówno akcje skierowane do studentów wchodzących na rynek pracy, jak i do obecnych pracowników grupy NEUCA. Dużym obszarem jest także komunikacja Grupy z przedstawicielami zawodów medycznych, którzy bardzo aktywnie korzystają z mediów społecznościowych. Dziś nie można już pominąć tych kanałów komunikacji z uwagi na ich szybki rozwój, ale także dlatego, że brakuje porównywalnej alternatywy. Profesjonalna komunikacja w mediach społecznościowych kierowana do ścisłych grup wymaga dużej wiedzy, nowych kreatywnych pomysłów i rozwiązań, które zaangażują odbiorców” – dodaje M. Skorwider.
Branża farmaceutyczna na LinkedIn
Realizacja kompleksowej obsługi mediów społecznościowych grupy NEUCA obejmuje działania na portalach LinkedIn. W latach 2020/2021 roku NEKK przeprowadził m.in. aktywizacjęprogramu poleceń pracowników w Grupie NEUCA oraz zewnętrzny program poleceń lekarzy. Wielokanałowa komunikacja wewnętrzna była poprzedzona kampanią teaserową. Kolejna akcja to rekrutacja do programu stażowego NEUCA GO „Teoria wielkiego wygrywu” oraz NEUCA CT GO (program stażowy badań klinicznych). Obie kampanie wspierane były w social mediach oraz na najważniejszych portalach pracowniczych. W minionym roku powstały także materiały do Badania Opinii Pracowników Grupy NEUCA. Badania przeprowadzone zostały w trzech językach – po polsku, angielsku i ukraińsku.
Ale 2021 rok to nie tylko działania w social mediach skupione wokół employer brandingu. NEKK był również odpowiedzialny za kampanie skierowane do lekarzy specjalistów (m.in. neurologów, gastroenterologów czy ortopedów). Dopełnieniem strategii komunikacyjnej była organizacja i realizacja cyklicznych video-postów z udziałem Top Managementu Grupy NEUCA .
LinkedIn jest coraz bardziej istotnym kanałem komunikacji z otoczeniem. Jest to portal, który bardzo dynamicznie się rozwija. W Polsce zarejestrowanych jest ponad 3,7 mln osób na LinkedIn. Oznacza to, że więcej niż co piąta osoba pracująca korzysta z tego portalu. LinkedIn jest także postrzegany jako najlepsza sieć społecznościowa do generowania leadów. Dlatego coraz więcej firm buduje świadomą komunikację w tym kanale.
„Budowa silnej marki NEUCA w mediach społecznościowych to zadanie wielowątkowe wymagające nie tylko znakomitej orientacji w komunikacji na rynku pharma, ale także wiedzy z zakresu employer brandingu. Musimy pamiętać, że komunikujemy się z całym rynkiem pracy ponieważ zatrudniamy ponad 6 tysięcy osób na różnych stanowiskach” – mówi Patryk Link, dyrektor ds. rozwoju i rekrutacji w grupie NEUCA. Social Media są coraz ważniejszym kanałem komunikacyjnym dla firm, który pozwala skracać i udoskonalać procesy rekrutacyjne – dodaje Patryk Link.
NEKK wraz z Grupą NEUCA planują już wspólne działania na kanale LinkedIn na 2022 rok.
Notka prasowa