Ewolucja digital marketingu w farmacji i medycynie

W świecie ciągle rosnącej konsumpcji mediów cyfrowych, branża reklamowa stale ewoluuje. W jakim kierunku następuje ta ewolucja i co to oznacza dla producentów oraz marketerów?

Na świat komunikacji cyfrowej składają się liczne mniejsze krainy złożone między innymi z poszczególnych kanałów social media. Krainy te żyją swoim życiem, mają swoją kulturę, pisane i niepisane zasady, swoje przeznaczenie oraz wizerunek – mówi Bartosz Kramer, Digital Strategy Expert z agencji pharmamarketingowej NEKK. – Najczęściej spotykanym niezrozumieniem nowych mediów jest podejście, które działania marketingowe na Instagramie, YouTube, Google, TikToku, Twitterze, Facebooku i Twitchu traktuje jako jeden worek „reklamy w Internecie”, zaraz obok „reklamy telewizyjnej” czy „reklamy prasowej”. Internet jest już zdecydowanie zbyt różnorodny na takie podejście do komunikacji, której odpowiednie dopasowanie do danego kanału powinno być priorytetem dla producentów farmaceutycznych i medycznych.

Branża farmaceutyczna, będąca liderem w wydatkach reklamowych na media tradycyjne (głównie telewizję), z trochę większym dystansem podchodzi do mediów cyfrowych – przynajmniej w kontekście komunikacji z pacjentem i relatywnej wielkości budżetów reklamowych oraz obecności marek farmaceutycznych w social mediach. Przy stale rosnącym udziale konsumpcji contentu wygenerowanego przez użytkowników (za Delloite 2022) kurczowe trzymanie się tradycyjnych form reklamowych w tradycyjnych kanałach reklamowych jest działaniem wbrew globalnym trendom. Na szczęście, gdy mamy do czynienia z ewolucją, a nie rewolucją, można się do nadchodzących zmian przygotować i stopniowo wchodzić do social mediowej i digitalowej rzeki.

Aktualizowanie wiedzy w ciągle zmieniającym się świecie digital marketingu nie zawsze jest łatwe. Jedną z najprostszych metod podnoszenia swoich kompetencji w tym zakresie jest uczestnictwo w wydarzeniach branżowych podczas których poruszane są wyżej wymienione tematy. Takim wydarzeniem jest Digital Evolution For Pharma & Medical 2022, stacjonarna, dwudniowa konferencja, która odbędzie się już 2-3 czerwca w Warszawie.

Podczas panelu dyskusyjnego „Jak zaangażować klienta w komunikację kanałami online” porozmawiamy o tym czym w ogóle jest zaangażowanie w digitalu oraz jak i gdzie można efektywnie komunikować się w Internecie, serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych – mówi Bartosz Kramer.

Samodzielne odpowiadanie na tak trudne pytania jak „czy media społecznościowe są odpowiednim medium dla branży farmaceutycznej” może być trudne, dlatego warto swoje własne przemyślenia zderzyć z przemyśleniami innych ekspertów, których doświadczenia – zarówno pozytywne jak i negatywne – pozwalają na przestrzeganiu dobrych praktyk oraz mogą uchronić nas przed popełnianiem błędów, które ktoś inny już zdążył popełnić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *