Jak obniżyć ciśnienie? Domowe sposoby na nadciśnienie.

Nadciśnienie – coraz częstszy problem zdrowotny

Obecnie wiele osób cierpi na nadciśnienie tętnicze. Pewnie większość osób ma kogoś w rodzinie z taką przypadłością. Jednak zanim sięgnie się po tabletki warto spróbować innych sposobów, albo połączyć farmakoterapie  z innymi metodami. Wtedy leczenie może okazać się skuteczniejsze i sprawić, że taka osoba będzie się po prostu lepiej czuła. Bardzo ważne jest by unikać sodu w diecie, czyli soli kuchennej. Niestety w gotowych produktach jest tego składnika z reguły dość sporo.  Zatem gdzie ukrywa się sól? W wędlinach, konserwach, puszkach i słoikach, przekąskach i wielu innych. Nie powinno to dziwić, przecież sól jest popularnym środkiem konserwującym. Zatem trzeba uważać, na to podczas zakupów. 

Co pić i jeść?

Przy zastanawianiu się jako obniżyć ciśnienie jest jeszcze kilka domowych sposobów. Kolejną rzeczą jest zrezygnowanie z kawy. Może ją zastąpić kawa zbożowa, soki, herbata owocowa, napary ziołowe. W aptekach czy sklepach medycznych można kupić takie gotowe herbatki, są one często polecane przez lekarzy, zatem na pewno warto. Ważne jest też by pić dużo wody. Dobrze zrezygnować też z tłustych potraw, np. smażonych w głębokim tłuszczu. 
Fajnie może się sprawdzić siemię lniane i ostropest, jako np. dodatki do żywności, a le najważniejsze, choć dla niektórych może być trudne, zwłaszcza na początku – przestać dosalać. Jest to kolejny domowy sposób, na jak obniżyć ciśnienie krwi.

Sport i odpoczynek

Jak jeszcze obniżyć ciśnienie? Następny domowy sposób jak to zrobić. Sport. Oczywiście nie zbyt intensywny, ale spacery, basen, czy nordic walking na pewno nie zaszkodzą. Ważne jest też przy chęci obniżenia ciśnienia unormowanie masy ciała, oczywiście jeśli jest to konieczne. Najłatwiej samemu sprawdzić prawidłową masę ciała według wzoru: wzrost- 100. Można tu wyznaczyć sobie +/- 10%. 
I ostatni, chyba najfajniejszy sposób na uregulowanie ciśnienia krwi, techniki relaksacyjne. Wiadomo, że przy nadciśnieniu ważny jest spokój, jednak nie zawsze da się „nie zdenerwować”. Przykładową formą relaksu może być technika głębokiego oddychania. Warto sprawdzić kilka, by wybrać tą najlepszą dla siebie. Bo to wszystko dla zdrowia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *